معرفی مدرسه

مدرسه تجربه، بستری برای رشد مربیان نوجوان و جوان در قالب مهارت‌ورزی و تجربه‌آموزی است

مزیت این مدرسه نسبت به مدارس دیگر در تمرکز بر مثال‌ها، تجربیات، هنرها، ظرافت­ها و همچنین تاکید بیشتر بر اکتشافی بودن آموزش در کنار یک مربی است.

ما در مدرسه تجربه علاوه بر دانش‌افزایی، تلاش داریم مهارت‌های مخاطبین خود را از طریق یادگیری فعال افزایش دهیم. 

مخاطبین ما

همه افرادی که دغدغه رشد خود و دیگران را دارند می‌توانند مخاطب مدرسه تجربه باشند ولی به طور خاص افراد زیر مخاطب مستقیم مدرسه هستند

والدین 
معلمان و مربیان تربیتی مدارس متوسطه اول و دوم 
مربیان مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی
مسئولین تشکل‌های دانشجویی
مسئولین و فعالان گروه‌های جهادی
مشاورین و روانشناسان خانواده
دانشجویان و علاقمندان به رشته‌های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و ….
و … می‌باشد.
 

رویکرد ما

با بررسی رویکردهای نوین آموزشی در دنیا می‌توانیم متوجه شویم که از بهترین و موثرترین رویکردهای آموزشی، یادگیری تجربی، یادگیری در بستر فعالیت، یادگیری تعاملی و مشارکتی، یادگیری پروژه‌محور و خروجی‌محور و یادگیری مسئله‌محور است که همه این موارد ذیل یادگیری فعال می‌گنجند و ما سعی کرده‌ایم روش آموزش خود را متناسب با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم تا شاهد اثرگذاری بیشتر در کیفیت آموزش فراگیران عزیز باشیم.

روش کار ما

باور ما این است که به جای القای مطلب به صورت یک طرفه و وارد کردن اطلاعات بسیار در ذهن افراد و نشستن به امید اینکه این فرد از این اطلاعات، کاربرد آن را پیدا کرده و مهارت استفاده از آن را به دست بیاورد باید از ابتدا سراغ اصل مطلب در ضمن مهارت‌ورزی و تجربه‌آموزی برود. 

ما در مدرسه تجربه سعی داریم تا با پیگیری مهارت‌جو با تمرین‌ها و فعالیت‌ها او را درگیر نموده و با ایجاد تجربه، مهارت او را توسعه دهیم. 

حالا نوبت شماست که با تمارین و مسئله‌هایی که استاد مطرح می‌کند درگیر مسئله بشوید و به مهارت‌های لازم دست پیدا کنید. 

در مدرسه تجربه علاوه بر استفاده از اساتید خبره و آموزش با کیفیت، یک مربی در کنار مهارت‌جو حضور داشته که با ایجاد ارتباط موثر او را در رسیدن به تجربه صحیح یاری می‌کند.

شعار ما

شعار مدرسه «همیشه یادگیرنده، همیشه یاددهنده» برگرفته از روایتی نورانی از امام صادق (ع) است که می‌فرمایند: لَستُ اُحِبُّ أن أری الشّابَّ مِنکُم إلاّ غادیا فی حالَین: إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما ، فإن لَم یَفعَلْ فَرَّطَ ، فإن فَرَّطَ ضَیَّعَ ، وإنْ ضَیَّعَ أثِمَ ، وإن أثِمَ سَکَنَ النارَ والذی بَعَثَ مُحمّدا بِالحَقِّ.

هیچ‌وقت دوست ندارم جوان (شیعه) شما را جز در دو حـال ببینم: 

یا یادگیرنده یا یاددهنده

زیرا اگر چنین نباشد کوتاهی کرده و چون کوتاهی کند، ضایع گشته و چون ضایع گردد، گنهکار باشد و چون گنهکار باشد، سوگند به آن که محمّد را بحقّ برانگیخت، در آتش جای گیرد.

همچنین این شعار ناظر به مرتبه آخر هرم یادگیری هم می‌باشد که آخرین مرحله و موثرترین مرحله یادگیری وقتی است که ما شروع کنیم به دیگران یاد بدهیم و در حس خوب یادگیری، دیگران را نیز سهیم کنیم.